Buurt- of straatfeest of klein evenement melden

Een klein evenement moet u minimaal 4 weken voor het evenement melden bij de gemeente. Een klein evenement is bijvoorbeeld een buurtfeest, straatfeest of een sponsorloop. U moet zich houden aan een aantal voorwaarden.
  • Het evenement duurt maximaal 1 dag tussen 10.00 uur en 0.00 uur of op zondag tussen 13.00 uur en 0.00 uur
  • Het evenement is niet commercieel. Dat betekent dat u geen geld mag verdienen aan het evenement
  • Een privéfeest met bijvoorbeeld een springkussen op openbaar terrein (bijvoorbeeld in uw straat of park) is niet toegestaan. Deze activiteit is geen evenement zoals beschreven in de Algemene Plaatselijke Verordening Hilversum 2010. U kunt hier ook geen vergunning voor aanvragen
  • Er zijn maximaal 149 personen tegelijkertijd aanwezig. Dat zijn de gasten en de organisatie
  • Er is geen bedrijfsmatige verstrekking van alcoholhoudende dranken. Dat betekent dat u geen alcohol mag verkopen
  • Er mogen geen bouwwerken, zoals een tent, springkussen of podium groter dan 25m2 worden geplaatst
  • Het evenement is op 1 plek of er is een vaste route
  • Er is een organisator of andere verantwoordelijke aanwezig
  • Het geluidsniveau is maximaal 80 db(A) en 95 db(C), gemeten op 5 meter afstand van de luidsprekers
  • Verdere regels vindt u in het besluit aanwijzing kleine evenementen gemeente Hilversum 2019
  • Als uw evenement niet aan de voorwaarden voldoet heeft u een evenementenvergunning nodig

Na uw melding

  • U krijgt per e-mail een automatische bevestigingsmail
  • De gemeente beoordeelt of uw melding klopt
  • Na de beoordeling ontvangt u binnen 15 werkdagen een definitieve bevestiging. Deze moet u kunnen laten zien tijdens het evenement
  • Als u binnen 15 werkdagen nog geen definitieve bevestiging heeft ontvangen, mag uw evenement doorgaan

Een melding doen is gratis