Balie donderdagmiddag 21 november dicht

Op donderdag 21 november is de balie vanaf 14.00 uur gesloten. de receptie is open tot 17.00 uur. Vrijdag 22 november vanaf 8.30 uur staan wij graag weer voor u klaar.

Afvalstoffenheffing

Ieder huishouden betaalt afvalstoffenheffing. U betaalt afvalstoffenheffing voor het ophalen en het verwerken van huishoudelijk afval. Hoeveel afvalstoffenheffing u betaalt hangt af van het aantal personen in uw huishouden. De GAD haalt in Hilversum het huishoudelijk afval op.

Wat moet u weten

  • U betaalt afvalstoffenheffing vanaf het moment dat u een woning gebruikt
  • Hoeveel afvalstoffenheffing u betaalt hangt af van het aantal personen in uw huishouden
  • Als het aantal personen binnen een huishouden verandert, heeft dit geen invloed op de kosten van het lopende jaar. De kosten worden in het volgende jaar aangepast
  • Bewoners van een niet zelfstandige woonruimte (geen eigen douche, toilet en keuken) of een zorginstelling krijgen geen aanslag voor de afvalstoffenheffing. De verhuurder betaalt de belasting

Verhuizen

  • Verhuizen uit Hilversum: U betaalt vanaf het einde van de maand waarin u verhuist geen afvalstoffenheffing meer. Voorbeeld: U verhuist op 23 mei. U betaalt tot en met eind mei. Als u vooruitbetaald heeft dan krijgt u binnen 3 maanden automatisch geld terug
  • Verhuizen binnen Hilversum: U ontvangt het volgende jaar pas een aanslag afvalstoffenheffing voor het nieuwe adres

Wat kost het

 

Kosten afvalstoffenheffing
HuishoudenKosten 2022Kosten 2023Kosten 2024
1 persoon€ 226,32 € 229,92€ 239,98
2 personen€ 301,20 € 305,88€ 319,32
Meer dan 2 personen€ 375,60 € 381,36€ 398,28