Wat moet u weten
- Neem eerst contact met ons op voordat u in bezwaar gaat. U kunt direct in gesprek met de taxateur uw twijfels of vragen bespreken
- Als uw WOZ-waarde te hoog is, passen we dit na het gesprek gelijk voor u aan
- Als u na het contact met de taxateur het niet eens bent met de hoogt, dan kunt u bezwaar maken. Hier heeft u geen bureau voor nodig
- U maakt binnen 6 weken na de datum op uw aanslagbiljet bezwaar
- Als u hulp nodig heeft met uw bezwaar, helpen wij u graag
- De brief die u schrijft of online invult via de Digitale Belastingbalie heet een bezwaarschrift
- Geef in het bezwaarschrift duidelijk aan waarom u het niet eens bent met de aanslag(en)
- Ook als u bezwaar maakt, moet u de aanslag betalen. U kunt hiervoor uitstel van betaling aanvragen. U kunt dit op het bezwaarschrift zetten. U kunt alleen uitstel krijgen over het bedrag waar u het bezwaar tegen heeft. Als uw bezwaar klopt, dan betalen wij u het teveel betaalde bedrag terug
Voordelen van direct bezwaar maken bij de gemeente
Het lijkt handig om een bureau in te schakelen om bezwaar te maken. Maar u kunt ook zelf makkelijk zelf bezwaar indienen. Als u daar hulp bij nodig heeft, helpen wij u graag. Voordelen van bezwaar maken via de gemeente:
- Snelle afhandeling en gelijke behandeling: Elk bezwaar wordt zorgvuldig en volgens dezelfde regels beoordeeld. Omdat er geen bureau tussen zit, wordt uw bezwaar sneller afgehandeld
- Makkelijk en gratis: U kunt uw bezwaar eenvoudig en kosteloos online, via een brief of per e-mail indienen. Wij helpen u graag als u hier hulp bij nodig heeft
- Lagere kosten voor iedereen: Bij no cure no pay-bureaus moet de gemeente extra kosten betalen. Deze kosten worden uiteindelijk door alle inwoners via gemeentelijke belastingen gedragen
Beroep bij de rechtbank
Als uw bezwaar is afgekeurd, kunt u in beroep gaan bij de rechtbank. Hiervoor betaalt u griffiekosten. Krijgt u gelijk? Dan krijgt u deze kosten terug. Hoe u in beroep kunt gaan, leest u in de bijlage bij de uitspraak op uw bezwaarschrift.
Wat moet u doen
- Neem contact op met onze taxateurs via het telefoonnummer 14 035. Of mail naar woz@hilversum.nl
- Als u bezwaar wilt indienen, stuur uw bezwaarschrift via de Digitale Belastingbalie. U heeft hiervoor uw DigiD of eHerkenning nodig
- Of u kunt uw bezwaarschrift sturen naar:
- Gemeente Hilversum
Postbus 9900
1201 GM Hilversum
- Gemeente Hilversum
Het bezwaarschrift moet in het Nederlands zijn geschreven en de volgende punten moeten erin staan:
- De datum waarop u het bezwaar schrijft
- Uw naam en adres
- De reden waarom u bezwaar maakt
- Het aanslagnummer van de belastingaanslag en de soort belasting
- Uw handtekening
Let op
Als iemand anders bezwaar maakt voor u, zoals een administratiekantoor of belastingadviseur: Stuur een machtiging (toestemming) met uw handtekening mee met uw bezwaarschrift
Overige vragen
- Voor andere vragen over uw belastingaanslag mailt u naar belastingen@hilversum.nl of belt u met 14 035
- Om uw vraag snel te beantwoorden hebben wij uw burgerservicenummer (BSN), subjectnummer, aanslagnummer of zaaknummer nodig