Wat moet u weten
Klacht insturen
U kunt uw klacht over de gemeente digitaal insturen via de knop bovenaan de pagina, via klachtencoordinator@hilversum.nl of per post aan:
Burgemeester en Wethouders
Postbus 9900
1201 GM Hilversum
Noem in uw klacht het volgende:
- Duidelijke omschrijving van uw klacht
- Uw naam, adres en telefoonnummer
Na uw klacht
Een klacht wordt meestal binnen 6 weken behandeld. Dit kan met maximaal 4 weken worden verlengd. Langer uitstel is mogelijk als u daarmee akkoord gaat.
Er zijn redenen om uw klacht niet in behandeling te nemen:
- U heeft hier eerder over geklaagd
- Het is langer dan 1 jaar geleden
- De klacht is onderdeel van een opsporingsonderzoek of vervolging op bevel van de officier van justitie
- U kan of kon in beroep gaan
Ombudsman
Bent u het niet eens met de uitkomst van de klachtenbehandeling? Of komt u er samen met ons niet uit? Dan kunt contact opnemen met de Nationale Ombudsman. Zij zijn onafhankelijk en doen onderzoek naar de achtergronden van klachten over gemeenten.
Andere klachten
- Voor een klacht over bijvoorbeeld losse stoeptegels, overhangende takken, zwerfvuil of andere overlast op straat doet u een melding openbare ruimte
- Als u het niet eens bent met een genomen besluit, bijvoorbeeld een verleende vergunning, verkeersbesluit of een besluit over uw uitkering, dan kunt u bezwaar maken
- Als u het niet eens bent met uw WOZ-waarde of andere gemeentelijke belastingen, dan kunt u bezwaar maken tegen gemeentelijke belastingen
- Als u vindt dat de gemeente te laat een besluit neemt, dan kunt u de gemeente in gebreke stellen. De gemeente heeft dan 14 dagen de tijd om toch een besluit te nemen. Daarna moet de gemeente u een dwangsom betalen. U kunt een dwangsom aanvragen via het formulier van het Ministerie van Binnenlandse Zaken
Wat moet u doen
Voor meer informatie over klachten over de gemeente kunt u contact opnemen met de klachtencoördinator: (035) 629 27 54. Of mail naar: klachtencoordinator@hilversum.nl