U wilt op straat of huis-aan-huis geld of spullen inzamelen voor een goed doel. Dan heeft u soms een collectevergunning nodig.
Wat moet u weten
U mag slechts 1 keer per jaar een collecte doen.
Geen vergunning nodig
- Als uw collecte niet openbaar is
- Als uw organisatie op het collecterooster van het CBF (Centraal Bureau Fondsenwerving) staat. U moet dan wel melden via gemeente@hilversum.nl dat u een collecte gaat doen
Wel vergunning nodig
Als uw organisatie niet op het collecterooster van het CBF staat
Wat moet u doen
Kijk of u in het collecterooster staat
- Zo ja, dan meldt u uw collecte aan via gemeente@hilversum.nl
- Zo nee, kijk dan in welke vrije periode u uw collecte wilt houden
Een aanvraag voor de collectevergunning doet u via de mail. Stuur een bericht naar gemeente@hilversum.nl en zet daarin:
- Uw naam, factuuradres en contactgegevens
- Uw KvK-nummer
- De week waarin u wilt collecteren
- Waarom u wilt collecteren
Na uw aanvraag
U hoort binnen 5 werkdagen of u de collectevergunning krijgt
Spelregels
- De collectanten zijn 16 jaar of ouder
- De collectanten krijgen niet betaald
- De collectanten hebben een document of pasje van uw organisatie bij zich
- Op de collectebussen staat duidelijk het doel aangegeven
- Als u tijdens het collecteren lijsten gebruikt, dan staan daarop de naam en het adres van uw organisatie en de data van de collecte. Deze lijsten zijn genummerd
- Wanneer de collecte is afgelopen, levert u een collectestaat in bij de gemeente. Dat is een overzicht van hoeveel geld u heeft opgehaald en waar u het voor gaat gebruiken
Wat kost het
Een collectevergunning aanvragen kost € 51,50