U bent iets verloren of u heeft iets gevonden. Op iLost kunt u kijken bij de gevonden voorwerpen. Als u iets heeft gevonden plaatst u dit op iLost. Paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen kunt u niet plaatsen op iLost. Deze moeten altijd ingeleverd worden bij de gemeente. Niet bij de politie.
Wat moet u weten
U heeft iets gevonden:
- Als u iets heeft gevonden, plaatst u dit op iLost. U hoeft niet naar de politie
- Als u een paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs heeft gevonden, levert u deze in bij de gemeente. Niet bij de politie. Ook niet via iLost. Dit om misbruik te voorkomen
U bent iets verloren:
- Als u iets bent verloren, kunt u op iLost kijken bij de gevonden voorwerpen
- Als u een paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs kwijt bent, geeft u dit aan bij de gemeente U hoeft niet naar de politie
- Rijbewijzen kunnen wij alleen teruggeven als de persoon ingeschreven staat bij de gemeente Hilversum. Wij sturen een brief naar de eigenaar
Dit doen we met gevonden voorwerpen:
- Sleutels worden 3 maanden opgehangen in het sleutelkastje op het Stadskantoor (Oude Engweg 23)
- Bankpassen worden ongeldig gemaakt (vernietigd)
- OV-chipkaarten worden naar de organisatie (Translink, de uitgever van de OV-Chipkaart) gestuurd
- Nederlandse paspoorten en identiteitskaarten worden ongeldig gemaakt. Dit om identiteitsfraude te voorkomen