Stempas kwijt, beschadigd of niet ontvangen

De stempassen worden in de week van 6 mei 2024 verstuurd. Uiterlijk 23 mei heeft u uw stempas binnen. Heeft u geen stempas gehad, is uw stempas beschadigd of bent u die kwijt geraakt? Vraag online, schriftelijk of op afspraak en nieuwe stempas aan.

Vanaf 3 juni om 17.00 uur is het niet meer mogelijk om een vervangende stempas digitaal aan te vragen. Vanaf 3 juni 17.00 uur is er nog 1 mogelijkheid om een vervangende stempas aan te vragen:

  • Op afspraak tot en met woensdag 5 juni 12.00 uur 

 

Wat moet u weten

  • U ontvangt uiterlijk 23 mei 2024 uw stempas
  • De stempas wordt gestuurd naar het adres waar u op 23 april 2024 stond ingeschreven
  • U bent uw stempas verloren of u heeft na 23 mei 2024 geen stempas ontvangen. U bent wel kiesgerechtigd. U kunt een vervangende stempas aanvragen op 3 manieren: online, schriftelijk of op afspraak
  • U kunt tot uiterlijk woensdag 5 juni 2024 voor 12.00 uur een afspraak maken om uw stempas aan te vragen bij het stadskantoor. Tijdens uw afspraak krijgt u uw stempas gelijk mee

Wat moet u doen

Een nieuwe stempas aanvragen kan op op 3 verschillende manieren; Online, schriftelijk, of op afspraak.

Online aanvragen 

Online aanvragen is niet meer mogelijk. U kunt uw vervangende stempas alleen nog schriftelijk aanvragen of via een afspraak    

Schriftelijk aanvragen

Dit kan uiterlijk tot en met maandag 3 juni 2024 tot 23.59 uur via verkiezingen@hilversum.nl. Download het formulier Verzoek om een vervangende stempas via de website van Rijksoverheid en mail dit formulier naar verkiezingen@hilversum.nl.

Aanvragen op afspraak

U maakt een afspraak op het stadskantoor aan de Oude Enghweg 23. Op uw afspraak meldt u zich persoonlijk aan de balie van het stadskantoor.

Voor vragen mailt u naar verkiezingen@hilversum.nl of belt u naar 14 035.