Openingstijden rond Kerst

Gemeente Hilversum sluit woensdag 24 december 2025 om 16.00 uur. Op Eerste Kerstdag (25 december) en Tweede Kerstdag (26 december) zijn wij gesloten. Maandag 29 december 2025 zijn we vanaf 8.30 uur weer bereikbaar.

Programmasubsidie onderwijs

Uw organisatie wil geld (subsidie) aanvragen voor ondersteuning of begeleiding van leerlingen, waardoor zij betere ontwikkelingskansen krijgen. U vraagt de subsidie op z'n laatst 13 weken voor het begin van de activiteit aan.

Wat moet u weten

  • Iedere organisatie kan subsidie aanvragen. De schoolbesturen waarvoor u de ondersteuning en begeleiding uitvoert, moeten aangeven dat de activiteiten hun leerlingen helpen. Daarbij moeten de schoolbesturen meewerken bij het uitvoeren van de activiteiten
  • Schoolbesturen kunnen ook zelf subsidie aanvragen. Ook hier geldt dat de activiteiten de leerlingen moeten helpen en moeten bijdragen aan betere of gelijkere kansen

Beoordeling

Contact

  • Als u vragen hebt kunt u contact opnemen met de subsidiecoördinator via het contactformulier of bellen met 14 035

Wat moet u doen

  • U stuurt de aanvraag op z'n laatst 13 weken voor het begin van de activiteit in

Meesturen

  • Activiteitenplan met daarin:
    • Een beschrijving van de activiteiten
    • De doelen en resultaten die u wilt bereiken
  • Begroting met de kosten en een dekkingsplan:
    • Personeelskosten
    • Algemene kosten/organisatiekosten
    • Huisvestingskosten (alleen als kunt laten zien dat deze kosten noodzakelijk zijn)
    • Activiteitenkosten
    • Inkomsten: verdeeld in de verschillende soorten, zoals subsidie gemeente, inkomsten uit verhuur, geld van deelnemers of fondsen
    • Reserves
  • Als de subsidie per boekjaar wordt gegeven moet u de grootte van de egalisatiereserve op het moment van de aanvraag aangeven. Een egalisatiereserve is bedoeld om kosten te dekken die u eens in de zoveel tijd maakt. Bijvoorbeeld onderhoud van uw gebouw
  • Als u voor de eerste keer subsidie aanvraagt, moet u de volgende bijlagen meesturen:
    • Kopie van de oprichtingsakte en de statuten van de rechtspersoon (stichting of vereniging) die de aanvraag instuurt
    • Bewijs van inschrijving van deze rechtspersoon bij de Kamer van Koophandel
    • Jaarverslag en jaarrekening met balans van het voorgaande boekjaar

Na uw aanvraag

  • Pas als u alle documenten en gegevens heeft ingestuurd, nemen wij uw aanvraag in behandeling
  • U ontvangt binnen 13 weken na de aanvraagdatum een beslissing
  • U ontvangt het besluit van de gemeente (beschikking) via de mail