Als u mag stemmen krijgt u een stempas thuisgestuurd. U ontvangt uw stempas uiterlijk 17 oktober 2025. Heeft u geen stempas ontvangen, bent u deze kwijt of is deze erg beschadigd? Dan kunt u een nieuwe stempas aanvragen bij de gemeente. Dit kan door een afspraak te maken.
Wat moet u weten
- U ontvangt uiterlijk 17 oktober 2025 uw stempas
- De stempas wordt gestuurd naar het adres waarop u bent ingeschreven
- U bent wel kiesgerechtigd maar u heeft geen stempas ontvangen, u bent uw stempas kwijt, verloren of uw stempas is beschadigd? Dan kunt u op 3 manieren een vervangende stempas aanvragen: online, schriftelijk of op afspraak
Stempas beschadigd
Of u met een beschadigde stempas kunt stemmen, hangt af van de soort beschadiging. De volgende onderdelen van uw stempas moeten nog goed zijn:
- Uw naam, adres en woonplaats
- Uw geboortedatum
- Over welke verkiezing het gaat
- Het nummer van de stempas
- Het hologram op de stempas
Wat moet u doen
Een nieuwe stempas aanvragen kan op alleen nog door het maken van een afspraak op het Stadskantoor.
Aanvragen op afspraak
- Maak een afspraak op het Stadskantoor aan de Oude Enghweg 23
- Op uw afspraak meldt u zich persoonlijk aan de balie van het stadskantoor
- Vergeet uw identiteitsbewijs niet mee te nemen.
- U kunt tot dinsdag 28 oktober 2025 12.00 uur een nieuwe stempas aanvragen
Contact
Voor vragen mailt u naar verkiezingen@hilversum.nl of belt u naar 14 035.