Let op
Doet u vaker een melding? Installeer dan de app Zo Gemeld via de App Store of Google Play Store.
Spoedmelding
- Spoedgevallen meldt u via 14 035, dit is het nummer van de gemeente Hilversum
- Voor onze openingstijden kunt u terecht op onze contactpagina
Wat moet u weten
Uw melding
- We proberen uw melding zo snel mogelijk af te handelen. Soms nemen we bepaalde meldingen mee in een planning om die later uit te voeren. Zoals het weghalen van onkruid op straat of het maaien van gras. We ondernemen direct actie bij meldingen die veel spoed hebben. Zoals bij een gat in de weg of bij weggeslagen putdeksels
- U kunt in Mijn Meldingen zien hoe uw melding is opgepakt. Dit kan alleen als u uw e-mailadres heeft opgegeven bij het maken van de melding. Als u de melding anoniem heeft gedaan kunnen wij u alleen informatie verstrekken over de melding als u het meldingsnummer hebt genoteerd
Wat moet u doen
Meldingenkaart
Kijk altijd eerst op de meldingenkaart voordat u een melding doet. Daar ziet u of uw melding misschien al bekend is. Staat de melding al op de kaart, dan is een nieuwe melding niet meer nodig.

Op de meldingenkaart staan meldingen in de openbare ruimte waarmee we aan het werk zijn.
Groen
Ook 'groene' meldingen geeft u online door, denk bijvoorbeeld aan:
- Een bloeiend gazon met kruiden dat ineens gemaaid is, terwijl dit niet de bedoeling leek
- Uw net aangeplante boomspiegel die lijkt te zijn weggehaald
- Een boom met schade of een boom die niet meer gezond lijkt
Overlast van een bedrijf
Dringend
Dringende klachten meldt u via het noodtelefoonnummer van de Omgevingsdienst Flevoland en Gooi- en Vechtstreek: (0320) 26 54 00. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Niet dringend
Als de milieuklacht of milieucalamiteit niet dringend is, dan meldt u dit via het contactformulier van de Omgevingsdienst Flevoland en Gooi- en Vechtstreek.
Ongeluk of noodsituatie in uw bedrijf
Er is een noodsituatie bij uw bedrijf. Deze noodsituatie heeft gevolgen voor het milieu. Bel eerst 112 en meldt het vervolgens via (0320) 26 54 00. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Meldingen.hilversum.nl of app Zo gemeld
Via meldingen.hilversum.nl doet u eenvoudig een melding via uw laptop of desktop.
Via de app Zo Gemeld doet u eenvoudig een melding via uw smartphone. Hieronder leest u hoe u de app kunt downloaden en hoe de app werkt:
- U installeert de app op uw smartphone door de app Zo Gemeld te downloaden via de App Store of Google Play Store
- Geef in de app aan wat er aan de hand is en waar het probleem zich bevindt
- Voeg eventueel een foto toe en verstuur uw melding
- U ontvangt updates over de afhandeling van de melding